pühapäev, 23. veebruar 2020

Väike valge kirik

Väike valge kirik seisis vankumatult keset raevust vihma ja tuuleiile. Minu auto kojamehed olid sinna jõudmiseks töötanud maksimumrežiimil, läbi esiukse kostis kummalisel kombel tuule vingumine, iiliti tahtis see masina teelt sootuks minema pühkida.
Seetõttu tundus äkitselt nagu maa alt nähtavale ilmunud väike valge kirik nagu ilmutus. Nii valge ei saa miski sellises looduse stiihias ollagi, mõtlesin isekeskis.
Parkisin auto veidi kaugemale. Ma ei tundnud neid inimesi ja võõrastega on mul alati veidi raske. Rühkisin läbi vihmasaju ukse poole, käed kompse täis ja hoidusin silmsideme loomisest. Suure karvase kapuutsi all ei olnud see raske. Isegi kirikuõpetaja ei tundnud mind esialgu ära. 
Hämmastusin, milline imeilus kirik on ehitatud eikusagi keskpaika! Ja milline pill oli selles väikeses hoones! Samuti väike, aga igati korras. Isegi valjul mängul jäid valdvaks pehmed toonid. Otsekui paitaks oma kõlaga.
Kuidagi olid nad kiriku soojaks saanud. Minu poolegi õhkas kuuma hiiglaslik soojuskiirgur. Tuul logistas lakkamatult orelirõdu aknakese punast raami, lõõtsus ja vingus ümber kogu maja, aga sees... täielik vaikus ja rahu. 
Minu privileeg on olla kaugemal ja jälgida inimesi seljatagant. 
See oli laulatus. Pruut seisis altari ees suvekleidis. Tal ei olnud kindlasti külm, kuigi mind ennast kattis kihiti seitse sooja vammust. Mul ei oleks ka külm, kui prints valgel hobusel ometi kohale jõuaks!
Need olid ilusad hetked. Kui sinnasõites mõtlesin ehk veidike pahuraltki, miks ometi seal, sai selles kirikus viibides kõik selgeks. Sisemine korrastatus paneb elutormides vastu...
Tagasiteel muutus vihmasadu lörtsiks. Väike valge kirik kadus tahavaatepeeglist sama äkki, kui oli ilmunudki.
Mine tea, äkki nägin seda kõike hoopis unes?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar