esmaspäev, 4. aprill 2011

Võlud ja valud 1.

Päevi on praegu laias laastus kahte tüüpi. Kui ma hommikul esimese ärvelolekutunni jooksul üht kindlat "poomistunnet" kurgus ei tunne, võin päeva liigitada lihtsaks. Raske variandi puhul teevad kolmikud mulle juba tunniga lahedasti "3:0" tuule alla ja abitusest kurku voolav äng ei lase end kaua oodata. Arvukad kogemused ütlevad, et kui päev juba algab pööraselt, ega ta siis paremaks lähe, ikka hullemaks! See on otsekui haripunktiks pöördeid koguv torm! Jah, neil päevil jääb üle vaid hambad ristis õhtut oodata, mil me kõik tipa-tapa jälle oma voodikestesse tuttu vajume, (mina muidugi "essana" , tänades Kõigevägevamat, et meie koduseinad ikka püsti ja katus pea kohal püsib) ning kaunid unenäod kuulekatest kolmikutest homseks päevaks jälle uut lootust sisendavad!
Eile juhtus olema just see... khmm, mitte kõige lihtsam päev.
Olin just otsustanud tubliks hakata. Olen nimelt viimasel ajal kahtlaselt palju kuulnud mingitest müstilistest supernaistest, kes mängleva kergusega lastekarja kõrvalt keedavad- koovad- küpsetavad ning tütardele patsipunumisele lisaks veel vaibanarmaid sirgeks kammivad. Hakkasin juba vaikselt alaväärsuskomplekside all kannatama (sest ma ju sinisilmselt usun kõike, mida mulle räägitakse), ning seetõttu otsustasin ühel hetkel meie võitlustandrit meenutavas elamises käised üles käärida. Mu loosungiks sai: "Hoidke alt, üks korraarmastaja on juures, ma veel näitan, et vaibanarmad on kökimöki"!
Eile hommikul mängitigi mulle kõrgemalt poolt ette suurepärane võimalus oma uut elu aplausiväärivalt alustada- juba esimese tunni aja jooksul olin sunnitud kolm korda tolmuimejaga kogu esimese korruse põrandapinna üle võtma!
Esiteks leidis Loviisa üles Helise kiirkaerahelveste paki. Kui mina jaole jõudsin, luges ta helbekesi ükshaaval üle, olles need eelnevalt pakist välja põrandale kallanud. Teisedki olid korra jaol käinud, kuid et asi huvi ei pakkunud, eemaldusid nad susside sahinal mängukasti poole, kaerahelberida järel. No see viimane küll nüüd Loviisa süü pole, vaatas peastarvutaja mulle suurte süütute silmadega otsa, kui röögatuseks suu tahtsin avada. Haigutasin. Hakkas pooma...Loviisa särgi vahelt pudises kaerahelbeid kogu päeva...
Heledale diivanile ümberkallatud maasikamoos ei toonud lohutust. Punane värv mõjus meie muidu pastelsetes toonides kodus muidugi värskendavalt. Kuid kuna minu sündmuspaigale jõudes plätsedas kogu lõbus seltskond üksmeelselt ses magusas plögas, ei vaja mu edasine tegevus ilmselt kommentaare.
Ma pean siinkohal tegema ühe ülestunnistuse. Lugu on nimelt nii, et kõik halvad asjad saavad juhtuda vaid siis, kui ma ise ei ole 100% kohal või- piisab, kui mu tähelepanu ei ole 100% kohal. Ma võin ju vabandada, et lihtsalt ei jaksa, ei suuda, ei taha ja lausa ei viitsi neil kogu aeg sabas sörkida, kuid kellele mu vabandus korda läheb? Triole igatahes mitte. Nemad nimelt selliseid hetki jahivadki!
Veiko ilmutab vahel, olles olnud paar tundi koos lastega, mõistmatust: "Kuidas mina kõike kontrolli all suudan hoida? Näe, lauagi pühkisin ära!" Aga sellepärast, armas abikaasa, et Sina teed seda kõike vaid lühiajaliselt ja põgened "muude kohustuste rüppe" niipea, kui mina silmapiirile ilmun. Mina aga pean selle rutiinse virrvarri sees olema pidevalt! Tippvormis, andmata killukestki oma energiast mõnele muule tegevusele, sest see maksab otsemaid kätte.
Ma ei varja, et olen väsinud.

Seepärast ei suudagi ma mõnikord keelduda vastamast helisevale telefonile, piilumast internetti või lugemast mõne rea pooleliolevast raamatust.
Tunnistan, et moos kallatigi diivanile just siis, kui ma telefoniga magusasti juttu vestsin. Süüdistada pole seega kedagi... Aga kas ennastki tasub? 

Pesin ohates laste käekesed puhtaks, vahetasin kõigil riided, kiskusin diivanilt katte maha, eemaldasin moosi ja toppisin katte pesumasinasse. Tubli-olemise mõtte pressisin tuttipidi järele...
Käesoleva hetke nautimist pean veel palju harjutama.
Üks tegevus korraga. Ole kohal! Keskendu! Hinga!
Ups, mõte läks jälle rändama!
Proovime uuesti!

Minu silme all tagus Joss riiuli pihta üht õuesttoodud koledat puuroigast imepisikesteks tükkideks...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar