teisipäev, 8. veebruar 2011

Kiskumise kõrgaeg

Teate, ma ei suuda enam! Kui isegi Helis märgib ära, et siin majas on asjad päris hullud, siis on nad seda tõesti! Täpsemalt selgitades on see lihtsalt kohutav, mida kolm kätepaari päeva jooksul korda võivad saata! Ja see on ka kohutav, kui jubeväga väsinud ma sellest olen, olgugi, et magan öösel täiesti normaalsed tunnid, vahel tiba rohkemgi! Asi algab hommikul. Me riietume. Riietumine on muidugi juba iseenesest omaette ooper, aga seda ei hakka ma praegu lähemalt kirjeldamagi- muidu ei jõuaks ma eales tänase jutu põhituumani. No vot. Esimene, kes riides, hakkab otsemaid tegevust otsima. Järgmine, kes riides, liitub truult. Ja kui kolmaski endale hilbud ümber saanud, algab meie rõõmus päev, täis uusi avastusi ja põnevaid paiku, kust veel ei ole midagi puruks kistud! Veiko ja Helis lahkuvad hommikul vara. Kiiruga on nad midagi hamba alla otsinud, sama kiiresti aga laua tagant lahkunud, jättes sinna ilmtingimata midagi ripakile. See on aga viga! Olen seda korduvalt rõhutanud- paluvalt, tungivalt, pahaselt- aga ei miskit... Esimene trio liige, kes hommikuti riidesse saanud, tõttab tihtilugu kõigepealt trepist alla kööki- eks vist lootuses midagi põskepistmiseks leida. Eks ta ole näljane peale pikka, kosutavat und! Hakka siis veel teisi ootama! Leiud on seni väga põnevad olnud. Suhkrutoos näiteks. Wow, kus need terad lendavad! Krõbinal laias kaares! Ükskord oli issi kohvitass ka pooliku kohviga ripakil- seegi sai järele proovitud, aga kuna ei maitsenud, tuli põrandale kallata. Ma ei räägi targu korrast, kui veidi kauemaks ülakorrusele kohmitsema jäin. Sedaaegu lõppes laualt huvipakkuv kraam otsa (loe: kisti juba maha) ja tuli aeg uuteks vallutusteks. Nad leidsid jälle selle õnnetu kuivainete sahtli! Selle koha pealt tardub mu suu peenikeseks kriipsuks ja palun teil ise edasi mõelda- kui soovite, siis tuttava lastelaulu meloodia saatel: oi-oi-oi, ai-ai-ai, mis küll sellest asjast sai?! Usun et hullemadki kujutlused ei vasta sellele, mis oli tegelikkuses. Mulle igatahes jääb elu lõpuni meelde, mismoodi näeb välja jäme meresool segatuna maisitärklisega. Loomingulise inimesena nendin selle tagantjärgi huvitavaks- läbi klaaspurgi vaadatuna lausa kaunikski. Tol hetkel aga ei hakanud ma pikalt imetlema, sest põrand... Ei, mu suu läks jälle kriipsuks! Mitte sõnakestki enam! Mõistusega inimene (st. inimene, kel parasjagu ei ole kaheaastaseid kolmikuid majas) küsiks nüüd kindlasti ettevaatlikult, et mind mitte rohkem ärritada- et miks need kuivainekesed siis seal alumises sahtlis peavad olema?! Aga sellepärast, et need ei ole vähemalt eluohtlikud- ja midagi, (usun, et kõik nõustuvad) peab ju ometi alumises sahtlis ka olema! Et miks ma neid üldse üksinda allkorrusele lasen? Ka sellele on mul vastus! Hee, ma olen juba harjunud, et isegi kaheaastastele peab ära põhjendama, miks. Peab põhjendama- ka siis, kui hääl papagoi moodi kordamisest, käskimisest, keelemisest ja karjatamistest varese moodi kraaksuvat häält teeb. No põhjendan siis- aga sellepärast, et meil on juba pikka aega ülemise värava kinniti katki! Selline lihtne põhjus ongi! Aga veel pole õige aeg tulnud kallist meest kiruda. Las aga koguneb, küll siis tuleb ühe jutiga:) Meie päev aga jätkub hoogsalt. Kistakse kõiki ja kõike. Kõige all mõtlen eelkõige iseennast. Katsugu ma ainult end vargsi istuma seada. Trio on otsemaid kohal ja alustab turnimist. Kusjuures nad lähevad kaklema, kes tohib mööda mind turnida, kes mitte! Kaklemisega kaasneb karjumine. Kaklemisega kaasnevad ka pisivigastused (ei, ma ei räägi siinkohal iseenese pooleldi katkimurtud ribidest, lömastatud maost, ärasõtkutud munasarjadest või peastkistud juuksesalkudest- nendega tulen ma toime)- vaid laste omadest- teineteist tõugatakse, libisetakse, kukutakse, lüüakse end ära. Ja seda kõike saadab kõrvulukustav kisa. Minu tagasihoidlik isik jääb ühes valuaistingutega tahaplaanile. Ma olen väsinud! Mulle ei meeldi, kui on kuidagi kabinetti pääsetud, kõik olemasolev tehnika sisse lülitatud, arvuti lolliks aetud ja raamatud riiulitest põrandale kistud. Mulle ei meeldi isegi see, et on pliiatsiga lauale joonistatud. Ei aja naerma! Mulle ei meeldi, et mu inglise vanamuusika noodis on osad palad markeriga nii ära soditud, et sealt mängida pole enam võimalik. Mulle ei meeldi avastada oma kaunist jõulist roht-tups liiliat kurvalt raagusseisvana- tupsud mööda tuba laiali loobitud ning mõned imepisikesteks tükkidekski rebitud. Mulle ei meeldi leida triot Helise toast- näiteks jalgupidi tema läpaka peal trampimas. Mulle ei meeldi neid näha autovõtmeid närimas, šampoonipudelit põrandale tühjendamas, külmas ruumis paljajalu päterdamas, kättpidi kaminas, jalgupidi liguneva pesu kausis, ninapidi klaasikildudes... Seda kõike olen näinud. Seda ja veel enamat näen iga päev, iga tund. Kuidas ma ei suuda neid taltsutada? Kaheaastaseid! Ma vannun kätt südamale pannes- see ei ole võimalik! Ikka on kuskil mingi pragu, mingi auk, mingi vaba tee... Trio läheb. Trio teeb. Ma riidlen küll. Ma, piinlik öelda, lausa karjun. Ma tunnen end hulluvat. Ja siis ma haaran pahareti oma raudsesse haardesse, tunnen, kuidas sisemus krampi kisub, raev pulbitseb sees... Soe lapsekeha. Väikesed käed. Väikesed jalad. Lükkan ta tuka üles. Suudlen teda otsaette. Aitäh, et sa olemas oled! Aitäh, et sa terve oled! Ma ei oska muud teha. Tõesti ei oska!

1 kommentaar: