kolmapäev, 28. september 2022

28 Maarja




 Naise allasurutud maailm
Kisendab kirikus hääletult vastu

Hea, kui leiad
enesele mehe
kes su ometi ära võtab
Sinuga õnneks abiellub
Sinu kui väeti eest
Vastutab
Nagu vanal ajal

Kui sa ei ole 
Kellegi oma
Oled lausa lahutatud
Isegi kui see oli sinu otsus
Vaadatakse sind imelikult
Arusaamatuses
Eemaletõukava kaastundega
Või vaadatakse sust lihtsalt 
mööda

Ma ei räägi neist
Kes abieludes õnnelikud
Vaid nendest
Kes ei julge
Oma armetut elu 
Mingilgi määral muuta
Isegi kui see oleks karjuvalt vajalik
Kes on nii pagana tardunud
Oma pühas kristlikus
Kannatusloos
Petetagu või löödagu või alandatagu
või tehtagu mis tahes

Talume kõik ära
Ütlevad nad
Peaasi, et oleks ette näidata
Isiklik naine või mees
Kelle küljes rippuda
Ja abieluseisus

Armastus?
Kui vähesed üldse
Hoomavad selle sõna 
Tõelist tähendust
Olen näinud 
Tohutult palju võltsi
Lausvalet
Kahepalgelisust
Alatust
Kui see ongi nende kirik, mõtlen vahel
Las siis olla

Mina leian alati 
Maarja
Igas kirikus leian ma tema
Ja palun
Igas kirikus toob ta mulle tagasi
Rahu
Õiguse olla iseseisev naine
Ja armastada
Õiguse otsustada
oma keha ja mõtete eest
Ja armastada
Õiguse otsustada 
oma valikute eest
Ja armastada

Maarja on minu pide
Ilma Maarjata
Ma vist väga ei saakski

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar